Progtech

Téma: Progtech beadandó feladatunk. :D

Friss topikok

  • Kriszta83: Elemaradt, de már úgyis tudjátok: ) people.inf.elte.hu/orgovan/Proelium.zip (2008.05.04. 20:29) "Full" végső program
  • Simonits_Judit: Sziasztok! Kriszta! Tényleg kell doksi is! Épp nézem a határidőt, és két hét lenne vissza, ha a m... (2008.04.17. 13:44) Prototípus
  • daevidt: na, tehát fel is töltöttem a szokásos helyre a nagy diagramot, meg a kicsiket is, a kicsik jpg-be ... (2008.03.30. 21:12) Minden, ami már "kész"
  • mephist0: Itt a friss, pdf-es verzió. Aki tudja hozza el a bizti kedvéért az órára holnap. people.inf.elte.h... (2008.03.30. 20:21) Kész?!
  • mephist0: Pár 5let, ugyanis megint sűrget az idő csapatnév választásban :) Clevers / Klevörsz Kft Amatőrök ... (2008.03.26. 22:54) Csapatnév

Linkblog

HTML

Minden, ami már "kész"

2008.03.22. 21:54 | Kriszta83 | 13 komment

Sziasztok!

Én elkészítettem a diagramot, és a doksi is majdnem kész.
A diagramot feltöltöttem, hogy milyen lett.
Örülnék ha megnéznétek, és jeleznétek, hogy jó-e, hiányos, rendben van...
A doksit még nem teszem fel, mert nincs egészen normális állapotban, de gondolom az nem okoz senkinek problémát, hogy egy osztályhoz, miután megvan a diagram, leírja, hogy melyik attribútum mire jó, és melyik függvénye mit csinál.

A diagramról:
Az egészet egy csomagba tettem, és ha jól emlékszem Dávid csinálja a Modulnál a TérképEseményt. Így egyszerűen a csomagot származtatni lehet belőle.
Judit meg csinálja a Karaktert, ami aztán a Harchoz lesz a végén aggregálva.
Az Ellenfél osztályhoz meg annyi van csak írva, hogy lista, amit a Motorral (talán Gergő?) lehet aggregálni.
Ezek csak a legvégén lesznek fontosak, ha az egészet összerakjuk, majd.

Várom, hogy mit szóltok, jó lenne, ha véleményeznétek, mert nem vagyok biztos, hogy így tökéletes lesz.

Kriszta

Diagram:

kriszta83.blog.hu/media/image/Kriszta_img/Kriszta_diagram.jpg


Illetve még valami. Feltettem egy egész jó mintát, ha végképp nem menne valami:

kriszta83.blog.hu/media/file/rendszerterv/rendszerterv_minta.doc
kriszta83.blog.hu/media/image/Diagram_minta.png

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszta83.blog.hu/api/trackback/id/tr20392837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simonits_Judit 2008.03.23. 15:28:44

Kriszta!

Ügyes vagy, tetszik, amit csináltál, jól átlátható.
Úgy tűnik, minden benne van, amit a fiúkkal átbeszéltünk/átbeszéltél!

Viszont egy kérdés:
Én az általad ajánlott link ilabstudio.com/jf/datas/users/316-rendszerterv.pdf
alapján "dolgozom", itt annyi a különbség, hogy nem a dobozokba írom bele a típusát az egyes adattagoknak illetve függvényeknek.
Igazodnunk kellene, ugye?!?
Ezeket akkor majd módosítom!

daevidt · http://davidt.web.elte.hu/pt2 2008.03.23. 22:29:25

Sziasztok!
Nagyjából kész vagyok, még azért vannak tennivalók, de ami eddig megvan, azt felraktam ide.

daevidt · http://davidt.web.elte.hu/pt2 2008.03.23. 22:31:38

azaz a nevem mellett lévő helyre, mert itt nem lehet mindenféle fájlokat felrakni, csak egy-két formátumot.

Kriszta83 2008.03.23. 22:57:44

Szia Judit!

Megnéztem a feltett dolgaid.
Szerintem jó lett, csak van pár dolog, amit kijavítottam Neked. (Dáviddal msn-en egyeztetve mindent)
Szóval:
Áttettem neked előszőr is osztálydiagramba a dolgokat, mert nem abba csináltad, de nem baj. :) Úgy értem a progi elején nem az osztálydiagram sablonjait töltötted be, de kinézetre nagyjából az lett.
Ezek alapján már a doksidat is ki tudod javítani, mert volt pár dolog, ami kimaradt.

1. Karakter osztály: A kepessegek, harci_kepessegek, felszerelesek nem csak a nekik megfelelő típusok, hanem helyette használj Vector típust, mert egy karakternek lehet többféle felszerelése, képessége és harci képessége, nem csak egy. A teied szerint meg csak egy van.
Illetve a karakter konstruktorának kell egy Tulajdonsagok típusú paraméter, mert a karakter nem üresen jön lére, hanem az alaptulajdonsagai erteket kell kapjanak létrejöttükkor.

2. Tulajdonsagok osztály: Kimaradt a leírás, maxHP, és minHP

3. Felszerelések osztály: Itt kicsit kavarodás volt. Még a doksit is megnéztem, de ott meg valamit elírtál, mert ott megint kavarodás volt. Nem egészen ugyanazok vannak a táblázatban, mint az alatta lévő leírásban.
pl. felszerelse_tul : string a táblázat szerint, aztán alatta meg a leírásban ez szerepel: "tulajdonsagok: Tulajdonsagok típusú, mely a karakter felszereléseire vonatkozó tulajdonságokat tartalmazza", illetve az a függvényeidnek, mindehol string a paraméterük, a leírásban pedig Felszereles...
Szóval, így kéne kinézzen:
felszereles_tul : Tulajdonsagok (Ez pedig nem a karakter felszereléseinek tulajdonsága, ahogy írtad, hanem 1db. felszerelés tulajdonsága-->emiatt kellett a karakterhez egy vektor a felszereléseknek, mert több lehet, és mindegyiknek van egy felszereles_tul-ja Külön-külön.)
hasznalatos_e : bool (Ez attributum és nem függvény!! Éppen használja-e vagy sem)

Hasznal() : void
Eltesz() : void
Ezeknek nem kell se string, se Felszereles paraméter, mert az adott felszerelésre vonatkoznak.

4.Szintlépés osztályt Dávid szerint hagyd ki, mert az amúgy is Form osztály és majd a Motor nézegeti a tényleges szintlépéseket-->ezáltal a karakterlapra sem kell.

5.Harci_kepesseg: itt beletettünk egy leiras: string attributumot is. Az változtatott a konstruktoron.

Egyéb: a - és + jelek jelentik a privát és public részeket. Ezt Roberto mondta, azokat odaírkáltam, bár Dávid szerint még el kell majd gondolkodni rajta, mert nem jól...
Illetve az int-eket lecseréltem integerre, mert néhol egyiket, éhol másikat írtad, de ez megintcsak nem kötekedés.

Első ránézésre ennyi, bár alig látok valamit. :)
Ha, ezt kijavítod a doksiban, akkor a Tied kész is. Remélem értelmesen tudtam leírni, amin változtattunk. De egyébként teljesen jó lett és bőséges!! Remélem, nem kötekedésnek veszed, mert tényleg jó lett, és csak néhány dolog, amit javítottunk.

A diagramod:

people.inf.elte.hu/orgovan/Judit_diagram.edg

Ez alapján már ki tudod javítani a doksid. :)

Kriszta

Kriszta83 2008.03.23. 22:59:20

Jaj, Judit:
Ha le akarod szedni, csak azt írd be, hogy:
people.inf.elte.hu/orgovan
Aztán jobbegérrel mentsd le, mert most nézem, valami hülye kód jelenik így csak meg.

Kriszta

mephist0 2008.03.23. 23:27:52

Kriszta: megcsinálom én a vizuális dolgokat, elemeket!
de köszi a kérdést, s a felkínálást :)

Amúgy úgy néz ki, h csak kedden fogok tudni nekiülni komolyan a rám eső részeknek. Addig kitartás!
AKkor viszont nagyon hasznos lesz, ha látom a Ti példáitokat!
Aztán majd ha az enyém is kész elkezdem összehangolni, átfésülni őket, ne legyen véletlenül se ellentmondás, fölösleges hivatkozás. vagy éppen annak hiánya.

Ti is a trial verziót használtátok a Pacestarból?

mephist0 2008.03.23. 23:43:23

daevidt: meglestem a rendszertervedet(doksi), s volna 1 kérdésem a biztonság kedvéért a Motor-al kapcsolatban:
Az egyes listák (képesség,felszerelés, stb) szimplán CSAK vektorok (mondjuk úgy mutatók egy megfelelő helyre), vagy vektorok, melyek tartamazzák a konkrét infókat is (pl. rekordokban), úgy mint pl. az adott felszerelési tárgy neve, tulajdonsága, stb.?? Mert beszéltünk róla, hogy valahova be kell tölteni a játék elején a modulban fellelhető összes tárgyat, küldi, ellenfél paraméterét...s elvileg erre lenne hivatott a Motor: az Afatkezelőn keresztül ide töltődne be minden adat, hogy később ne file-okból dolgozzunk. Akkor ez így van?? Kérlek világosíts fel, ha tévednék...

Továbbá akkor jól látom, hogy Te most a Motor-t is megcsináltad?? S nekem akkor mi maradt?! :DDD A képi megjelenítés, azt annyi?! Abban nem lesz sok feladatom, ha jól sejtem :S

Simonits_Judit 2008.03.24. 08:34:50

Szia Kriszta!

Nem érzem kötekedésnek, valóban nem a végleges formája volt az, amit átküldtem tegnap este ... Még formailag sem - írtam is -, örülök, hogy átnéztétek együtt!

Ki fogom ma délután javítani, és átküldöm azt a verziót is.

És tényleg szóljatok, mibe segítsek még be!

Akár Neked, akár bármelyikőtöknek!

Judit

daevidt · http://davidt.web.elte.hu/pt2 2008.03.25. 17:22:00

Sziasztok!
Megcsináltam az Adatkezelőt is, a kibővített doksi és diagram a szokásos helyen (nevem mellett a link).

Kriszta83 2008.03.28. 22:38:23

Sziasztok!

Feltettem a kész doksit ide:

people.inf.elte.hu/orgovan/Kriszta_rendszerterv.doc

A nyer, veszít függvényeket nem variáltam túl, mert sztem. nem kell most algoritmust írni, csak, hogy mi történik kb.

A diagrammomat is mindjárt felteszem ide, Gergőét, meg holnap igyekszem. És akkor Dávid össze tudja szerkeszteni. A form-okat, sztem. amúgy is lehet egy külön csomagba a többi osztálytól "elkülönítve" tenni, szóval, azon nem is nagyon lesz mit szerkeszteni.

Kriszta

Kriszta83 2008.03.29. 15:30:03

Sziasztok!

Feltettem mindhármunk (Judit, Gergő, Kriszta) diaramját ide: (JPG-ben is, hogy Te is megnézhesd Gergő, ha incs progid letöltve. :))

people.inf.elte.hu/orgovan

Gergő!
A doksidban, ha megtennéd, hogy átírod a diagram alapján azt Puzzle és a Párbeszéd gombokat stb.-t (nem nagy változtatás a tiedhez képest!) örülnék nagyon. Csak, hogy a vizuális rész azért mégis passzoljon az én doksimban lévő osztályokhoz. Mert valami egészmás lenne így a vizuális rész, meg a működés rész. Ha valamit nem értesz, szólj, nyugodtan.
És még annyit csináltam, hogy sztem. a karaktergenerálásból és a modulválasztásból is lehessen visszamenni a menübe, hátha a felhasználó mégiscsak betölteni akar. Ez mindkét esetben csak egy vissza gomb lett. Ezt is, ha megtennéd, hogy a doksidba beleírod...

Dávid!
Így már össze tudod tenni őket. (Remélem, értelmeset hoztam létre)

üdv,
Kriszta

daevidt · http://davidt.web.elte.hu/pt2 2008.03.30. 10:53:03

Sziasztok!

Összeraktam a diagramot, még egy-két dolog hátravan, de azokat délután, utána felrakom azt is.
Három-négy néven változtattam, hogy egységes legyen, de nem nagy dolgok.

daevidt · http://davidt.web.elte.hu/pt2 2008.03.30. 21:12:07

na, tehát fel is töltöttem a szokásos helyre a nagy diagramot, meg a kicsiket is, a kicsik jpg-be mentése a következő pár percben történik, utána feltöltöm azokat is.
Jóéjszakát,
Dávid
süti beállítások módosítása