Progtech

Téma: Progtech beadandó feladatunk. :D

Friss topikok

  • Kriszta83: Elemaradt, de már úgyis tudjátok: ) people.inf.elte.hu/orgovan/Proelium.zip (2008.05.04. 20:29) "Full" végső program
  • Simonits_Judit: Sziasztok! Kriszta! Tényleg kell doksi is! Épp nézem a határidőt, és két hét lenne vissza, ha a m... (2008.04.17. 13:44) Prototípus
  • daevidt: na, tehát fel is töltöttem a szokásos helyre a nagy diagramot, meg a kicsiket is, a kicsik jpg-be ... (2008.03.30. 21:12) Minden, ami már "kész"
  • mephist0: Itt a friss, pdf-es verzió. Aki tudja hozza el a bizti kedvéért az órára holnap. people.inf.elte.h... (2008.03.30. 20:21) Kész?!
  • mephist0: Pár 5let, ugyanis megint sűrget az idő csapatnév választásban :) Clevers / Klevörsz Kft Amatőrök ... (2008.03.26. 22:54) Csapatnév

Linkblog

HTML

Kriszta kérdései

2008.03.21. 22:27 | Kriszta83 | 8 komment

Sziasztok!

Na, én úgy döntöttem, hogy ide fogom a kérdéseimet gyűjteni. Szerintem mindenki csinálhatna a nevével egy bejegyzést, aztán oda gyűjtheti a kérdéseit. De mindegy, ki, hogy akarja...

Ki is használom az alkalmat és, hogy egyáltalán neki tudjak álli a dolognak, első kérdése(i)m Dávidhoz szól(nak)!
Szóval az első, hogy a bescannelt képen nem teljesen értem, akkor most a harchoz tartozó vizuális felületet is én csináljam? Mert úgy nézem oda vetted azt is. Vagy nem jól értelmezem? Pl. a párbeszédbe benne van egy olyan, hogy szöveg meg gobok. Na ott a gombok alatt mit értesz? Mert ez már a vizuális felület, nem? Szívesen megcsinálom, mert különben szinte nem is maradna osztályom, ahogy nézem, csak akkor konkretizáljuk ezt légyszi. Nehogy megint az legyen, mint múltkor, aztán egyformát csinálunk és én kapom a több pontot. :P
A másik pedig, hogy Te javasoltad azt a progit, amivel az ajánlathoz is készítetted a diagrammot. Szóval, mit gondolsz, jó lesz az? Mert akkor leszedem és nekiállok azzal. Mert ez a másik, mint már említettem, kicsit összetettebb.

Kriszta

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszta83.blog.hu/api/trackback/id/tr19391669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daevidt · http://davidt.web.elte.hu/pt2 2008.03.21. 23:00:16

Szia!
Szerintem ha Neked elég konkrét elképzeléseid vannak arról, hogy hogy csinálnád meg a harc felületét, nyugodtan csináld meg, csak mondom, írd le, hogy elkezdted, hogy akkor már más ne fogjon bele. Bocs, de ma nem nagyon volt időm a gép előtt ülni, holnap se hiszem, hogy lesz, de vasárnap-hétfő-kedd szerintem már "nyugisabb" lesz.
Szerintem csinálhatjuk a PaceStarral, tényleg elég egyszerű, szóval nyugodtan szedd le és csináld. Nem hiszem, hogy időnk lenne megtanulni egy nagy és összetett tervezőeszközt így pár nap alatt :) - meg nem is akarok egy több száz megás cuccot csak ezért felrakni..

Simonits_Judit 2008.03.22. 08:58:17

Sziasztok!

Szóval akkor maradjon a PaceStar program?!?
Oké, rendben!

Kriszta?
Te is ma kezdesz el a rendszerterv Rád eső részével foglalkozni?!?
Ha van már valami eredményed, akkor tedd fel nyugodtan, hogy lássunk példákat, ki hogy valósítja meg.
Már 100%-ig nem emlékszem rá, de ha jól rémlik, akkor minden egyes "osztálydoboz"-hot tartozik egy táblázat - 3 oszloppal -: név, típus, feladat(? ezzel a névvel ? ), és utána a táblázat alatt részletezni kellene még pár szóval, melyik adattag és függvény miért felelős, igaz?!?
Örülnék, ha valaki megerősítene, amíg nincs fenn még semmi kész "minta".
Köszönöm szépen!

Kriszta83 2008.03.22. 11:10:56

Sziasztok!

Judit:

ilabstudio.com/jf/datas/users/316-rendszerterv.pdf

Itt egy példa, talán valami hasonló kellene, kiegészítve az osztálydiagrammal. Szerintem.

Dávid:
Nincs konkrét elképzelésem, és azért tőled kérdeztem, mert a Te ábrád, amből kiindulhatok.

Kriszta83 2008.03.22. 19:30:27

Dávid: A harcnál a függvényeknél több kérdésem is van.
1. Menekül(...): Ennek kell valami paraméter? Vagy mi az eredménye, ha ezt választom? Elmenekülök és kész, nem történik semmi? Esetleg nem vesztek vele valamit?
2. Ellenfél lép(...): Ehhez a függvényhez gondolom valami algoritmus kéne, és úgy tudom a paramétereket megadni, mert így fogalmam sincs, az ellenfél mi alapján támad, és a támadásának mi lesz a karakterre a hatása. Magyarul azt sem tudom mit csinál ez a függvény. Persze, oké az ellenfél támad.
3. Nyer(...), Veszít(...): Ez megintcsak olyan, hogy mi van ha nyerek, mi változik és mi van ha vesztek? Ez megint a szabályok, amiket nem ismerek...
4. Ellenfél osztály: Van ugyebár egy tulajdonságok osztály, amit Judit csinál. Akkor az ellenfél osztályomnak egy db. tulaj : Tulajdonság attributuma lesz. De azt mi szabályozza, hogy 1 ellenfél, milyen tulajdonságértékeket kap? Ide nem kéne egy set vagy valami hasonló függvény? Ami értékeket ad egy konkrét ellenfélnek az ellenfél osztályból.

Ezek mind olyan dolgok, hogy fogalmam sincs a játékszabályokról ,így nem tudom melyik mit eredményez.

daevidt · http://davidt.web.elte.hu/pt2 2008.03.23. 17:43:22

Kriszta!

1. Menekül(..) :
Elvileg ennek a feladata az, hogy a kalandozó megpróbál elmenekülni, és a [szerencséjének és ügyességének - ez így oké, Gergő??] függvényében vagy el tud menekülni, vagy nem történik semmi. Tegyük fel, ekkor feleannyi xp-t kap, mint máskor, de ez már részletkérdés, csak egy ötlet. Majd meglátjuk implementáláskor. Ezáltal akkor veszíthetsz valamit, ha épp a következő körben lecsap az ellenfél.

2. Ellenfél lép():
Hmm... Hát, hogy legyen? Szerintem az ellenfélnek is lehetne egy Harci_kepessegek tagja, amit ilyenkor tud piszkálni. és akkor pontosan ugyanúgy lehet ezt is megoldani, ahogy a karakternél.

3. Szerintem ha nyersz, megkapod a terkep_esemeny-hez tartozó jutalmat, a Térkép_esemény látszik-e propertyje hamis lesz, és ha küldetést oldasz, akkor a küldetés teljesítve propertyje igaz lesz.
Hogy mennyi xp-t kapsz? harc esetén az ellenfel.tulajdonsagok.xp propertyje mondja meg, feladvány, párbeszéd esetén még nem tudom...

4. ellenfél milyen tulajdonságértékeket kap?
hát tfh van egy ellenfelek file, az Adatkezelő betölti a Motor.EllenségListába a játék kezdetén, aztán a harc ellenfél propertyjében benne van, hogy ki lesz az ellenfelünk (Az EllenségListából), tfh harc elején lekopizzuk, hogy ne az ellenséglistában lévő ellenfelet sebezzük, és ezzel lehet dolgozni. Tehát: a tulajdonságértékeit egy file-ból töltjük be.
Ha nem érted, kérdezz, lehet hogy kicsit kusza így.. :S

mephist0 2008.03.23. 23:08:34

Én így gondoltam:
Menekül():
Ellenfélnek van lehetősége még 1et támadni Rád, mielött elmenekülnél. Ez esetleg elkerülhető lehetne ha magas a DEX(ügyessége) a karakternek (valamiféle próba, esetleg szimpla összehasonlítás az ellenfél ügyességével). Szerintem ne vonjon maga után semmi egyéb hátrányt. a játékos később újraprübálkozhat a lény megölésével (persze annak is újra max lesz a HPja)

Ellenfél_lép():
Szimpla támadás. s ha lehet én nem bonyolítanám még meg azzal, hogy minden ellenfélnek csinálunk külön spec támadás-típust (harci képességet), hanem konstans 1 támadástípusa van mindnek (esetleg 1 db harci képessége lehet). azaz ATKja a harc folyamán állandó (ha pl. közelharcra szakosodott ork harcos az ellenfél, akkor az STRből számolható az ATKja, ha valami gonosz gyíkmágus pl. akkor pedig az IQjából..)
Esetleg annyit lehetne feltüntetni majd minden ellenfélnél, hogy mi a támadás típusa...viszont az 1szerűség kedvéért mint írtam fentebb nem erőltetném, hogy 2-3-4 harci képessége legyen egy ellenfélnek is...(mert akkor még random választ, hogy mivel, hogy támad + ki kéne dolgozni támadás típusokat neki, stb...)

Tehát a támadás így zajlik (karakter esetében):
kiválaszt egy harci képességet(támadási opciót), ez alapján a gép kiszámolja (egy függvény) az ATKt (támadóérték) a használt fegyver, egyéb mágikus hatások, a támadás típusának megfelelő alaptulajdonság (STR fegyveres/DEX lőfegyvres/IQ varázslat) + egyéb bónuszok figyelembevételével. ezt összeveti az ellenfél (szőrny) DEF értékével (aminek kiszámolása hasonló paraméterek mellett történik mint ATKnál (csak alaptulajdonságok esetén DEX számít fegyveres és tűz típusús varázslat ellen, STR fagy típusú varázslat ellen, IQ egyéb varázslat ellen)
Ha a támadó ATKja nagyobb a védekező DEFjénél, akkor a sebzés értékkel csökken az aktuális HPja az áldozatnak...(sebzés nagysága függhet a fegyvertől, varázslattól, stb..)

Ha szörny támad az eljárás hasonló, csak ott 1 támadás típusa (harci képessége van/lesz) -feltéve ha így megfelel mindenkinek.

Remélem érthető volt...:S Ha nem, kérdezz bátran, s ha kell, példán keresztül elmagyarázom:)

Nyer/Veszt(): Veszt: ha elfogy a játékos HPja(game over), nyer: ha az ellenfélé. ha meghal az ellenfél akkor lehet kiváltódik egy küldi, és/vagy teljesítősik...ESETLEG be lehetne tenni egy olyan ablakot még, hogy "Ezt találtad ellenfeledenél", s akkor egy kis táblázatból ki lehet választani, hogy mit viszünk magunkkal ("hulla-fosztogatás"). pl. így lehetne tárgyakhoz hozzájutni. DE!!! ez opcionális. én még nem erőltetném ha nem muszáj. max ha minden más megvan. (bár szebbé, reálisabbá tenné a játékot)


ui: Kellemes Ünnepeket, s sok locsolót a hölgyeknek!

mephist0 2008.03.23. 23:09:32

Amúgy...nem muszáj egyetérteni mindenben...csak én így képzeltem a dolgokat. s ha valami nem világos, kérdezzetek nyugodtan!
süti beállítások módosítása